Založ si blog

Prekurz

Dopoludnie na Valentína som strávil na prekurze. Ráno na byte som ešte rýchlo pozrel do mapy, že kde to vlastne ten bazén je a vyrazil som. Prišiel som prvý, a podľa pokynov som čakal vo vestibule. Postupne prišli daľší a daľší. Bolo nás tam, mám pocit, 14. Žiadne dievča, iba chalani. Nakoniec prišla aj slečna, ale to bola naša „vedúca“ ,ktorá prekurz viedla. Na bazéne sme mali vyčlenenú jednu dráhu, keďže nás bolo len 14. Prekurz pozostával z plávania 300m, vylovenia 5kg závažia z dna bazénu (4m), a „šliapania“ vody – to znamená plávať na mieste, len pomocou nôh, ruky museli byť nad hlavou, a to dve minúty.

Prvé bolo plávanie. 100m kraul, 100m prsia a zvyšných 100m každý ako chcel. Prvá sedmička skočila do vody a išli. Jeden za druhým, v jednej dráhe. Slečna „vedúca“ ich sledovala a kontrolovala. Skončili, išli sme druhá sedmička. Nebolo to na čas, ale nikto nechcel zaostávať, a už vôbec nie prísť posledný. Tak sme išli celkom slušné tempo, z bazéna sme vyšli pomerne zadýchaní. Boli tam plavci rôznej úrovne. Niekomu to išlo lepšie, niekomu už menej dobre. Zvládol to ale každý.
Druhá disciplína. Loviť závažie z dna bazéna. Človek skočil na do vody, na kraj bazéna. Slečna stála zhruba 20m ďaleko, na kraji. Vhodila závažie dnu, a ostála tam stáť, aby sme vedeli kde približne to máme hľadať. Doplával som na miesto. Ešte z hladiny som pozrel na dno, kde je to závažie, ktoré mám vyloviť. Videl som ho. Ponoril som sa. Otvoril som oči. Nevidel som ho. Plával som ku dnu, 4m je predsa len celkom dosť. Závažie bolo tmavé, a bolo padnuté akurát na tej čiare, ktorá vyznačuje stred plaveckej dráhy. Z hladiny to bolo dobre vidno, ale pod vodou už horšie. Keď už mi dochádzal dych tak som ho konečne nahmatal a vyplával na hladinu. Naspäť hore to bolo dosť ďaleko. Na chrbáte a so závažím na hrudi som doplával naspať na kraj bazéna, a išiel ďalší.
Tretia disciplína. Všetci sme skočili do vody, do tej hlbokej, kde nikto nedostal na dno. Ruky nad hlavu, slečna zapla stopky, a dve minúty sme šliapali vodu. Celkom fuška po plávaní a záchrane závažia z dna. Slečna si nás ešte odfotila, čas vypršal, hotovo.
Nakoniec sme každý ešte išli na krátke interview v angličtine, aby si „vedúca“ overila na akej úrovni je naša angličtina. Celý prekurz, aj s interview, trval približne hodinku a štvrť.

Skype pohovor

09.02.2015

( Pokračovanie môjho prvého blogu, ktorý nájdete tu: http://themarllenten.blog.pravda.sk/2015/02/08/prvy-blog/ ) Prvým krokom bolo teda zaregistrovanie na stránke. O pár dní sa mi ozvala milá pani s tým, že som sa zaregistroval a oboznámila ma s možnosťami. Prvá možnosť je pracovať ako plavčík (na pláži alebo pri bazéne), druhá možnosť je vybrať si z ponuky [...]

Som študent a chystám sa do USA, poďte so mnou

08.02.2015

Volám sa Marek a som študent prvého ročníka športovej fakulty Masarykovej univerzity v Brne. Študujem športový manažment. To je ale v tejto chvíli nepodstatné. Toto leto sa chystám v rámci programu work and travel do USA ako plavčík. Bude to moje prvé leto ako vysokoškolák, bude to moja prvá cesta do Ameriky, bude to prvýkrát čo budem z domu dlhšie ako dva mesiace. [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

themarllenten

Sám si strojcom svojho šťastia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 8945x
Priemerná čítanosť článkov: 2982x

Autor blogu

Kategórie

Archív